Stedet hvor jeg deler mine køkken-kreationer og de tanker der ligger bag.



lørdag den 23. januar 2010

Min nye madblog

Min nye madblog hedder det muntre landkøkken. Det gør den selvfølgelig fordi, jeg synes det er sjovt at lave mad, og fordi mit køkken ligger på landet, hvor vi bor og selv fremstiller en hel del af de råvarer vi bruger i køkkenet.






Jeg elsker god, kraftig mad med masser af smag. Jeg elsker også at lave mad der går hurtigt, for vi er en travl familie, der har mange ting på programmet. Vi er to forældre med fuldtidsarbejde, som gerne vil være så meget som muligt sammen med vores børn. Vi har også en stor have og et hus der skal holdes. Kunsten er, at kombinere den travle hverdag og interessen for den gode mad på en måde, der fungerer i hverdagen og tilfredsstiller både smagsløg og ernæringsbehov hos hele familien.


Vi bruger overvejende økologiske varer i madlavningen og -fremstillingen. Men vi er ikke fanatiske. Det skal fungere i hverdagen! Vi køber f.eks. ikke økologiske frø til køkkenhaven og nogle gange er hønsenes foder heller ikke 100% økologisk. Ældstebarnet er i øvrigt meget glad for kødpølse... af den trestjernede slags. Og hvis det er det, der holder hende mæt igennem en lang skoledag, så er det altså det hun får på madpakken. Og så er jeg i øvrigt vild med helt og aldeles u-økologisk sodavand. Jeg betaler også kun 7 kr. for en pakke øko-gær hvis jeg skal bruge den til at genstarte en halvdød surdej eller noget andet specielt. Vores weekend-morgenboller og alt muligt andet hverdagsbrød bliver bagt med helt almindelig gær til 90 øre pakken. Men basisvarerne i mit køkken er altid økologiske. Ligesom frugt, grønt, mælkeprodukter og kød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar