Stedet hvor jeg deler mine køkken-kreationer og de tanker der ligger bag.



onsdag den 27. januar 2010

Mild kyllingesuppe med ingefær og rugbrødsbruschetta




Suppen fra kyllingen jeg kogte i søndags blev til en lækker, mildt krydret ingefærsuppe.


Da jeg havde kogt kyllingen blendede jeg grøntsagerne og blandede "mosen" med ca. halvdelen af kyllingefonden.



Da jeg skulle lave ingefærsuppen varmede jeg bare grøntsagssuppen op, legerede den med ca. 2 dl. piskefløde og krydrede den med salt, peber og ingefær. Jeg puttede stykker af brystkød fra kyllingen i og pyntede med lidt hakket persille.

Jeg serverede kyllingesuppen med rug-bruschetta: Jeg flækkede 4 rugbrødsboller, fugtede dem med olivenolie, gned dem med et fed hvidløg og et par tomater og grillede dem i ovnen, til de var brune i kanten og sprøde i overfladen.

Lækker og lynhurtig hverdags-vintermad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar