Stedet hvor jeg deler mine køkken-kreationer og de tanker der ligger bag.



onsdag den 17. marts 2010

rabarber

Vi har tre slags rabarber i haven: vinrabarber og to ubestemmelige slags, som vi ikke ved hvad hedder, men den ene slags har tykke, grønlige stængler med røde prikker. Den anden slags har stængler der er lyserøde udenpå, men grønne indeni.
Og i virkeligheden er jeg også lidt ligeglad med, hvad de hedder. Bare de snart begynder at skyde.
Lige nu er der sat en omvendt murerbalje hen over vinrabarberne. Det får dem til at spirre hurtigt, fordi baljen er sort og suger sollys. Samtidig får de lange, ranglede stængler, fordi der ikke kommer lys til.
Det er sikkert helt vildt optimistisk, men jeg håber at kunne servere enten en lille smule rabarberkompot til påskelammet, eller hvis jeg er rigtig heldig en rabarbertærte til dessert, til familiens påskefrokost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar